Kontaktirajte nas

memorandumi

Jedan od osnovnih elemenata prilikom predstavljanja firme je memorandum firme. U pitanju je
najčešće dokument A4 formata kod kog su pri vrhu odštampani logotip i svi bitniji podaci
vezani za firmu. Njegova upotreba pokazuje profesionalizam u situacijama kada se obavlja
komunikacija među firmama.

Da bi ste ostavili dobar utisak na poslovne saradnike nije dovoljno samo da ih kontaktirate
korišćenjem memoranduma. Taj dokument treba i da bude funkcionalan, u slučaju da onaj ko
ga čita poželi da vas kontaktira, on mora da ima jasno prikazano na koje načine to može
obaviti.

Sam grafički dizajn nije komplikovan, ali zahteva da se ispoštuju određena pravila. Kod nas u
štampariji na Banovom brdu, u Beogradu će vam naši dizajneri pomoći da kreirate lep
memorandum firme koji je u isto vreme i funkcionalan a cena je povoljna. U nekim situacijama se pored osnovne štampe mogu obaviti dodatni radovi da bi memorandum učinio atraktivnijim i izdojio od konkurencije.

Mada se memorandum ne upotrebljava u meri kao pre, ipak je veoma poželjan pri poslovnoj
komunikaciji. Digitalna štampa u današnje vreme omogućava da se kreira i manji tiraž, a kod
nas vodimo računa da cena i kvalitet proizvoda budu na kraju uravnoteženi. Za sve dodatne
informacije možete da nas posetite na Banovom brdu u Beogradu u štampariji, a i ovde smo napisali neke
osnovne informacije koje vam mogu pomoći da razumete osnovne stvari kada je u pitanju
štampanje memoranduma.

MEMORANDUMI - USLUGE I CENA

MemorandumikoličinaCena
Memorandumi kolor 100 kom.1200.00
Memorandumi kolor 200 kom.1900.00
Memorandumi kolor 500 kom.2900.00
Veće količine i deblji papirina upitna upit
*zadržavamo pravo promene cena

KAKO IZGLEDA MEMORANDUM

Postoji više varijanti kako se može uraditi, ali se velika većina memoranduma štampa na
šablonski način. Oni koji odstupaju malo od tog šablona nisu loši ili pogrešni, ali se
jednostavno u praksi manje koriste.

Kada su dimenzije ovog dokumenta u pitanju, veličina je uglavnom A4, mada se povremeno
mogu koristiti i oni dimenzije A5. Srvar je da se dokumenta na memorandumu najčešće šalju
poštom, a upravo ove dimenzija najbolje odgovaraju kovertama. Papir koji se koristi je 80 –
gramski bele boje.

Štampa se na memorandumima uglavnom radi jednostrano, ali nije pogrešno ni kada se
odradi dvostrana štampa. Mada se retko javi situacija da se na dokumentu piše dovoljno veliki
tekst da ide na dve strane, kada se to i desi bolje deluje na obostrano odštampanom
memorandumu.

Veličina štampe na memorandumu je ograničena, potrebno je ostaviti više od 80% papira
čisto za tekst koji šće se naknadno pisati. Ukoliko baš želite da imate zaglavlje koje je
bogatije od uobičajnog trebate znati da se tada ne koristi više standardna cena štampanja
memoranduma, nego se primenjuje drugačiji obračun cena.

Njačešće se podaci nalaze u zaglavlju dokumenta, ali ako se deo podataka ispiše pri dnu
strane, na primer brojevi telefona, to je isto sasvim u redu.

Način štampe zavisi od tiraža, ukoliko je potreban manji broj komada taj posao se obavlja se
digitalnom štampom. U situacijama kada je veći tiraš postiže se povoljnija cena sa
ofsetštampom. Svakako bi bila preporuka da se informišete u štampariji o svim bitnim
stvarika oko štampe, jer će vam radnici sa dosta iskustva prikazati sve prednosti i mane.

Pored redovnih opcija tu su i dodatne mogućnosti koje će izgled mamoranduma učiniti
luksuznijim, te ga na taj način izdvojiti od konkurencije. Ova rešenja nisu za svaku priliku,
uglavnom se primenjuju za firme koje rade sa luksuznom robom. To je na primer zlatotisak ili
suvi žig (blindruk).

Mada je po obimu štampa veoma skromna, potrebno je povesti računa da sve bude kako
treba. Logo firme treba da bude jasno prikazan, ime preduzeća se navodi u punom nazivu,
adresa, matični broj firme, PIB, broj računa u banci, brojevi telefona. Sada se tu mogu dodati i
adresa veb sajta i email adresa.

Kada su u pitanju boje nekada je to rađeno uglavnom jednobojno, pa se i sada taj princip
najviše koristi. Ukoliko se radi višebojna štampa, u bojama se odradi logo firme a tekst je crne
boje. Ne bi trebalo preterivati sa šarenilom, jer ipak to predstavlja firmu i treba da izgleda
ozbiljno.

Mada u manjoj meri zbog elektronskog načina komunikacije, memorandumi se i danas često
koriste. Razlozi za korišćenje memoranduma firme mogu biti na primer slanje dopisa, ponude,
predračuna, računa. U nekim slučajevima se inistira da se ponuda pošalje u pisanoj formi, a
tada sve izgleda profesionalnije ako se upotrebi memorandum firme.